Dotacja na odnawialne źródła energii (OZE)


Celem kampanii realizowanej dla zakopiańskiego Urzędu Miasta było stworzenie bazy osób zainteresowanych otrzymaniem dotacji na odnawialne źródła energii. Oprócz informowania o programie, kampania spełniała funkcję edukacyjną, w prosty sposób wyjaśniając, czym są i jak działają solary, panele fotowoltaiczne i pompy ciepła. Ważnym elementem był dział „OZE w praktyce”, czyli krótkie wywiady z mieszkańcami, którzy zainstalowali w swoich domach pompy ciepła i panele fotowoltaiczne. W efekcie trwającej miesiąc kampanii mieszkańcy zadeklarowali chęć zainstalowania ponad 400 instalacji. Kampania odbiła się też szerokim echem w ogólnopolskich i lokalnych mediach (prasa, radio, TV, portale internetowe), generując ponad 40 publikacji.

Przygotowałam koncepcję kampanii oraz napisałam wszystkie teksty. Były to m.in.: 8-stronicowa broszurka informacyjno-edukacyjna, wskazówki do ankiety (pomogły odpowiedzieć na pytania i określić, o jakie parametry instalacji wnioskować), informacja prasowa, teksty na dedykowaną stronę www, artykuł do „Informatora dla mieszkańców”, tekst reklamy radiowej i na ogłoszenia duszpasterskie. Stworzyłam też bazę mediów na potrzeby kampanii oraz raport efektów medialnych.